neděle 3. května 2015

proč neodjedu s Mali za La Manche

I přesto, že zcela veřejně nesnáším změny (a patří mezi to i změny k lepšímu), dlouho dobu jsem fantazírovala o jedné. Jaké by to asi bylo, kdybych nějakou dobu žila v jiné krajině. A nemyslím tím náš fiktivní geoútvar střední Evropy, ale jinou kulturu, jinou jazykovou rodinu ... whatever.


Když člověk začíná nefalšovaně znovu, klade si otázku, kde to bude ... V 80. letech téměř polovina mé rodiny emigrovala do Kanady a Austrálie. Milovala jsem, když chodily ty balíky plné úžasného oblečení, plyšových hraček a jídla ... Mám je do teď. Když se váš nejlepší přítel rozhodne dodělat školu někde mimo dosah, je to celkem rána. Asi taková, že ztratíte dech a trvá, než ho zase najdete. Ale přitom je jasné, že mu to přejete a chcete se radovat z jeho rozhodnutí.

Mám jedinečnou možnost se na všechno vykašlat a odjet ... kdekoli. Když si lehnu ... zavřu oči ... pustím třeba Muse ... tak se úplně vidím, jak se procházím na pláži v Miami. Chci to všechno, co jde jednoduše, co za vás vyřeší jiní, hlavně bez emocí.


Miluju Prahu. Všechny ty skvělé a strašné věci, co s ní přichází. Tady je moje DOMA. Neumím si představit, co by se muselo stát, aby mě odtud svět vytrhl. Obrovské zázemí dělají moji přátelé, se kterými se snažím trávit maximální množství času. Nechci přemýšlet nad tím, že bych každou sobotu nešla do našeho kostela a nebyla s lidmi, kteří vytváří integritu, které nejsem sama schopná. Potřebuju dýchat ten hnusný městský vzduch, trčet v zácpě na Smetanově nábřeží, chodit k Přemkovi na prosecco, předstírat, že Stromovka je Hyde Park, snášet všechny ty přiblblé maratony, chodit na smažák ke knihovně, propagovat, že nejlepší farmářský trh je na Jiřáku, hrát na Náplavce Beethovena, objevit, že Vyšehrad není jen Vyšehrad, prásknout u Stalina bohemku, tisíckrát projít tunelem mezi Karlínem a Žižkovem a vždycky se štípnout, že nehraju v dalším dílu Harryho Pottera, ...

A tak doufám, že se Mali dostane na magistra tady a nepojede do toho debilního Britského království, kde je bída, hlad, zima, tma, déšť a nedají ji tam ani zemiak!! natož diplom ...

Umřel Derek a dost mě to vzalo. Co teď bude Meredith dělat? Proto poslouchám Chasing Cars od Snow Patrols ...

Žádné komentáře:

Okomentovat